irri

känner mig som ett envist litet barn vid frukostbordet. petar i maten, som denna lördagsmorgon består av gojigröt med hemgjord äppelmos och stark-mjölk med extra proteiner och kalcium. sur för att jag glömde handla igår och varken har avokado eller banan hemma och därför får äta varm gröt istället för kall. sur för att jag tog en hel banan i gröten istället för en halv igår, för annars hade jag haft kvar en halva till idag och kunnat äta raw-gröten som vanligt! gillar inte när rutiner rubbas. varför ändra ett vinnande koncept? rör runt lite i skålen. pet, pet, pet. tar en sked, försöker svälja men fy fan, spottar ut i vasken. här om dagen älskade jag denna voltaire-gröt. idag vill jag kasta ut den från balkongen. min envisa hjärna spelar mig återigen ett spratt som inte är till min fördel, men jag orkar inte strida emot. jag hatar gröten och tar ett äpple istället.
 
är också lite sur för att jag drömde att kristine hade glömt låsa dörren till lägenheten och när vi kom hem var ALLA mina grejer stulna medan alla hennes var kvar. liksom. dom hade tagit böcker. tv och mac förstår man ju, men mina kläder, min säng??? naej. oschyssta puckar, och känslan sitter i. gnager på äpplet. häller bort mjölken men lägger överbliven gröt i en plastburk av anledningen att på förpackningen står det att överbliven gröt är ett perfekt mellanmål. måste fnissa lite åt mig själv och min obeslutsamhet. som om jag skulle gilla den bättre om några timmar.
 
positiva tankar. ska skaka av mig irritationen och olusten på väg till gymmet. om benhinnorna håller och jag fattar hur man springer med kånken på ryggen blir det jogg. sen ska jag köra benprogrammet och kanske lite bänkpress innan corebar klockan 11, så direkt på jobb och sen hem en sväng för att få i mig lite mat innan häng i kojan med gänget ikväll. ska bli så jävla fint. och imorgon väntar en spännande dag med en massa folk och vi ska bjucka på svarta bönor-brownies och dadelkakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback