ett par jävligt härliga dagar

klockan är en timme över midnatt och jag är nästan nyss hemkommen från den bästa vännen i världen.
 
men. börjar med helgen. helgen som blev lite skev och startade i lördags förmiddag med en biltur till grisslehamn tillsammans med mor och syster. ett par glas vin som resulterade i det mest fantastiska besked man kan tänka sig, mer än så ska jag väl inte säga, även fast jag vill! vi firade i alla fall mammas 60-årsdag på spa. härligt vare i alla fall! bubbel, både i strupe och kring kropp, massage, härliga middagar och långa samtal. även om vi saknade vår kina-pappa var det mysigt som fan att bara umgås, vi tjejer.
 
i förmiddags styrde vi kosan hem igen och efter att ha lämnat syrran på bygget och åkt hem fick jag myror i brallan och tog en löptur i det vackra vädret. (medveten om att jag låter som att jag nyss fyllt åttio när jag skriver detta.) soligt och friskt och mina ben och framfotasteg fick sträcka ut sig i en halvtimme innan jag körde lite funktionell träning i gunsta backar. hähä. sen hann jag hem och fastnade i telefon med anniken en timme och emilia en tredjedels timme innan jag fick våfflor av mamma, för denna måndag var ju våffeldagen! dusch och kaffe och lite plit på en viss present innan jag tog mig ner till stan. hann köpa en planerad flaska vin och en oplanerad kånken (!) innan jag landade på ragdolls hos bästa frisören. "gör mig mindre svampig och dassig" sa jag och gick därifrån några kronor fattigare men ett asfint svall rikare. värt. seeen fick jag äntligen träffa linda, bella och felicia över lite kramar, några glas vin och massa babbel i munnen på varandra. jävligt fin kväll. det är sånt här som får mig att ifrågasätta mitt val att bosätta mig 50 mil bort. och får mig att fundera kring den där konstiga känslan över att aldrig vara nöjd. när jag är här längtar jag till oslo. och när jag är i oslo undrar jag hur det skulle vara om jag var hemma.
 
och som bella sa idag. "jag hade hoppats att du skulle säga att skobutiken skulle öppna i uppsala, att du hade fått jobb här och att du skulle flytta hem." tja. någon gång i framtiden kanske. men, alltså, tills dess hoppas jag att ni hälsar på mig och att uppsala står kvar lika stadigt nästa gång som när jag snart lämnar.
 
  
spa, träning och folie i håret. allt en kvinna kan önska sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback