tidsfördriv

hur har din dag varit?
dagen har varit bra. den har gått fort, varit relativt händelselös men precis lagom. har vaknat hos killarna i kojan, ätit brunch, somnat till elling, tagit med mig emilia och gått hem och sett på dark shadows och sen blev det nu.
vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
syrran tyckte att jag skulle heta gullan, men mamma och pappa var mer inne på lisen. som kille hade jag hetat john eller emanuel.
vilket är ditt största beroende?
facebook, skulle jag tro. värt liv, haha.
vad gör du när ingen annan ser?
pillar bort död hud på hälarna, klämmer finnar, sånt där.
finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
jag tycker det är rätt kul att tvätta håret, eftersom jag bara gör det två gånger i veckan (tisdag och fredag). 
om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
paranoia, typ.
vad beställer du på krogen?
öl. billigast och bäst. ibland kan jag slå till på shots, då turker eller fisherman.
vilken är din största skräck?
att någon i min närhet skulle råka ut för en allvarlig olycka. brukar fantisera ihop historier i huvudet ganska ofta, går så långt att jag är nära till tårarna och funderar ut vem jag ska ringa för att meddela den fruktansvärda nyheten innan jag kommer på att jag (som tur är) hittat på alltihopa.
hur gör man för att ragga på dig?
man tycker att jag är rolig, pratar om värda saker, är smart och o-dräggig.
vad har du funderat över på sistone?
mycket skola och jobb. även vilka människor jag vill ha och behöver i mitt liv, samt mindre saker som att jag MÅSTE komma ihåg att köpa toapapper.
vad var det konstigaste som hände i helgen?
åh, hela gårdagen var rätt konstig men fantastiskt härlig.
när skäms du?
när det uppstår pinsamma tystnader. tror jag ska dö varje gång.
vem är den mest kända människa du talat med?
eh, kanske när jag jobbade som konferensvärdinna och lunchade med mark levengood? jag sa "alltså, jag måste bara säga att du är helt fantastisk!", han svarade "nå, men tack så mycket, jag tycker du verkar ganska härlig, du med."
vilket uttryck använder du lite för ofta?
".. höll jag på att säga." speciellt när jag är nervös och pratar med folk jag inte känner. konstigt avslut på en mening, eftersom det jag "höll på" att säga har jag ju redan sagt..?
har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
säkert. typ "det är bra att ha stora fötter, då står man stadigare på jorden". (obs, har bara 39.)
vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
att jag inte har micro hemma och måste blanda rester direkt i kastrullen om dom ska värmas.
vad gör du när du är ledsen?
jag gråter väl?
om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
den här stickade, knälånga tält-tröjan jag köpte på monki för hundra år sen. den är underbar.
har du någon gång slagit någon?
min syrra, då. kanske boxats lite med mamma och pappa, men inte annars.
vad ser du fram emot just nu?
imorgon kväll. då ska jag, emilia och martin hänga hos emilia och mysa och skratta och vara glada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback