att lyssna på kroppen

natten till igår fick jag knappt sova. igår var planlagd från morgon till kväll och jag var en smula nervös och stirrig. somnade alldeles för sent och vaknade efter bara fyra timmar. och så fullt upp och från två till nio var lägenheten full av folk. jättefin dag, men när anniken och kristine (som var dom sista kvar) till slut hade gått smet min sista energi iväg, den med. jag blev alldeles tom. och trött. fruktansvärt trött. siri tittade storögt när jag stängde ner datorn och sa godnatt tjugo över tio. somnade som en stock och sov tungt hela natten.
 
och så vaknade jag efter 13 (!) timmar av ett hårt, hårt bultande hjärta. satte mig upp och som på beställning kom näsblodet, såklart. så blir det alltid när jag är stressad. tog en lugn förmiddag, åt frukost i sakta mak - tills jag kom på att jag inte hade lämnat in ett viktigt resepapper till skolan. inte heller hade jag skrivit ut resedokumenten. så, snörade på mig joggingskor och drog på mig löparjackan och sprang till och från skolan. 5 km på 25 minuter och slitna fötter, anklar och vader efter framfotslöpningen på köpet. väl hemkommen tog jag mig en fruktsalladslunch på balkongen i solen, och sen dess har jag knappt tagit mig ur soffan. trots återtagen sömn är jag fortfarande så otroligt trött, och det känns som att någon har lagt en tiokilos viktplatta på skallen. tunga ögon. tunga ben.
 
och här kommer dagens utmaning. för egentligen var planen att springa till gymmet, ta 45 minuter spinning och därefter en timmes catslide. och fan vad det tar emot, men jag väljer att lyssna på kroppen. och stanna i soffan. för hur pass mycket dålig människa jag än känner mig som, hur mycket det känns som att jag sviker mig själv när jag inte gör vad jag egentligen har bestämt mig för, så måste jag inse att det är okej. en halvtimmes löpning är bättre än ingenting. jag ska vara glad för att jag fått benen att lubba en halvmil! dessutom har jag hängt i träningsstången med jämna mellanrum och är nu uppe i 13 chins. 4x2 och 5x1.
 
så jag stannar hemma. byter ut löpartights och sportbh till shorts och hoodie. duschar varmt. handlar mat till ikväll och mellanmålsnötter och smink-wipes till resan. resan, ja, imorgon drar jag och klassen till london för några dagar! vi får tre intensiva dagar fulla av museibesök och galleriöppningar, och så förhoppningsvis tid till ett par öl och lite primark på det. och så back to workout med styrketräning på fredag, ben- och bröstpass på lördag och releaseparty för nya corebar HIT-programmet på söndag. eventuellt en löptur med anniken också. det blir bra. nu bestämmer vi att det blir bra.
 
 
näsblodstjejen och soltjejen.

Kommentarer
Postat av: Superman

Du är så duktig Isabell! Ha det bra i London! :)

Robert

2013-04-08 @ 21:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback