musketörer

JAG ÄR SÅ PRODUKTIV! när jag var yngre, mer kreativ och även mer deprimerad fick jag utlopp för allting genom att skriva musik. det slutade jag dock med ungefär 2008 och har sen dess (bortsett från sången jag, johanna och sofia skrev till ann-katrin och lena som avskedspresent när vi lämnade são paulo) inte plitat ned en enda liten not. nu, däremot, på mindre än två veckor har jag knåpat ihop inte mindre än TRE låtar! och fan vad skönt det är att skriva lite igen. kvaliteten behöver vi inte prata om, men jag är fan så nöjd att få ur mig någonting över huvud taget. bjuder därför på senaste slagdängan, siktar på svensktoppen mot sommaren.. he he he.



musketörer

vi var som ler och långhalm
som löv som sprakar i april
vi var två musketörer
hand i hand och tätt intill

och du var lätt och ledig
medan jag var mörk och ganska svår
vi blandade blod och svor att
samma nu liksom igår

jag gick väl runt i cirklar
kanske som i en film
när man är långt där nere
och nån vill hjälpa till

och du var glad och solig
lärde mig bli som du
men hon jag hade kärast
var är hon, vem är hon nu

jag undrar hur du har det
och vart har du blivit av
vem som får hålla handen
när allt har gått i kras
jag undrar vem du blivit
och vad som händer sen
varför du inte skrivit
och om du kommer hem

vem har du sällskap hem med
vart har du sällskap till
vem lägger armen om dig
vad är det som du vill
och om du tänker på mig
då när det blivit kallt
har du nån annan hos dig
som kan få dela allt

visst är det ganska konstigt
att hon som var bredvid
och som fick skåda djupet
inte kan finnas mer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback