jul -11

long time, no see! december har gått fort, rusat förbi. jag har jobbat mycket, pysslat mer och myst i mitt svinkalla rum, under filtar och vid element med gamla julkalendrar och varm choklad. kjempe koseligt! i förrgår gick jag upp klockan fem för att ta flyget till stockholm halv åtta. sen gick dagen i ett. klockan elva var jag på plats hos bästa ellinor för mannagrynsgröt, kaffe och lite gos med hennes zoo (två marsvin och två hamstrar). cyklade därifrån för att 13.30 befinna mig på ragdolls och uppfräschning av håret hos josefine. det är så sjukt värt att komma in och säga "du kan väl fixa utväxterna" och ge en halvkass beskrivning av hur jag vill ha frippan, och så gå därifrån och se ut precis som jag vill! det finns en anledning till varför jag åker femtio mil för att klippa mig, haha.. hon vet vad jag gillar och passar i, men så är det väl inte så konstigt heller när jag nu har klippt mig hos henne i.. oj, över sju år! well, efter frisören tog jag bussen till fanny i vassunda för lite kvalitetstid, och när jag väl stupade i säng runt tio-tiden var jag så trött att jag grät mig till sömns, haha..

igår var som julafton brukar. evelina och patrik kom hit, vi åkte till kyrkogården och hälsade på fred och mormor och morfar, åkte hem och åt grötlunch, såg på kalle anka, vilade lite till "kan du vissla johanna?", åt middag, drack avec utan kaffe och öppnade julklappar i tre timmar. i år var högen under granen större än på länge - jag som trodde att klapparna blev färre och färre ju äldre man blir?! icke. fick en massa fina saker, som påslakan med kossor på, böcker, fina trosor, lite kläder, brandsläckare och brandfilt (haha!), ljus och en ritplatta (!!!). och idag åkte jag och pappa på mediamarkt:s mellandagsrea och införskaffade en macbook pro till mig.. wiii! ägnar dagen idag i sängen med en mysig julkatt och en ny dator i knät.

ikväll ska jag, mamma och pappa (som traditionen bjuder) till salabackskyrkan och sjunga julmusik. sen möter jag förhoppningsvis upp kristin för sällskap till anton, för annars hittar jag inte dit, och så får vi se vad kvällen utvisar. blir nog bra!

god jul!

nyklippt och nyfärgad! tack josefine!


Kommentarer
Postat av: Josefin Envier

Hihi!Tur att jag hitta din blogg Isabell:)Gud så kul!

Så fin i håret där!Hade din mamma i stolen idag:)Hon e så gullig!

Kram!

2012-02-08 @ 20:52:27
URL: http://blog.jutyfine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback