livet är rätt fint, ändå.

idag var jag och sprang efter jobbet. har hittat ett program jag tänkte följa, första dagen idag bjöd på 6 km på 6-7 min/km. pt-anniken kom och peppade lite under vägen och jag var uppe på hastighet 11 innan jag var färdig. 39 minuter och 40 sekunder! inte superbra, men heller inte helt värdelöst pinkat. hur som helst var det rätt kul. kors i taket!

när jag kom hem låg det ett brev utanför min dörr. märkt med niss. jag var svinnervös och öppnade långsamt.. och hallå! kallelse till andra opptaksprøve! går av stapeln redan nästa torsdag och jag måste 1. fixa ledigt från jobbet första timmen och 2. göra ett arbete kring ordet "reflektion". jag har några idéer, helgen får gå åt till att naila något!

det är mycket fint som händer nu, både små och större saker. imorgon ska jag och agnes på zumba innan vi möter upp malin och ev. fler för en öl- och karaokekväll på byen. ser fram emot att träffa min fina malin och hänga lite avslappnat med brudar jag gillar! på lördag blir det eventuellt utgång med agnes och co. nästa vecka har jag pt både tisdag och torsdag, jag är pepp och astaggad! och på fredag åker jag och kära emilia till estocolmo för tatuering (för bruttan, då, inte jag heller!), vin, fest och häng. uppsala på söndagen för kvalborg och valborg och sen stannar jag hemma veckan ut. längtar efter att dricka vin med bella och ellinor. prata med fanny. hänga med kristin. få se syrrans brudklänning. krama mamma och pappa och mysa med katterna. och på lördagen ska vi ha kusinträff! jag har förberett en liten surprise, gleder meeeg!

så, ja. även om det regnar hela tiden och ska göra det i två veckor framöver är det rätt ljust omkring mig. inuti och utanpå. saker går uppåt och framåt, det känns som att jag stegar på åt rätt håll. och livet är ju faktiskt rätt fint, ändå.

Kommentarer
Postat av: mamman

Älskade dotter,vad det glädjer mig att du känner att du stegar åt rätt håll! Och tänk om en liten vecka kommer du hem till oss! Puss!!!

2012-04-19 @ 11:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback