en liten studie (som skrevs för en vecka sen)

ska man gå på stan i oslo är det två saker som gäller. den ena kallas converse. den andra, och kanske största, nike.

hänger på jobbet medan jag väntar på att klockan ska bli lagom. imorse kom jag hem från uppsala med två par nike i väskan. ett par "gamla" free och så min nya kärlek och räddare, ett par zoom elite. löparskor med chip i sulan. tog en sväng till xxl nyss för att införskaffa detta chip, och på vägen tillbaka började jag räkna. tretton par vandrande nike från stortorvet till butiken, en sträcka på max 300 meter. duktigt jobbat, skoförsäljare där ute! undrar bara när sverige ska fatta grejen. jag menar, i stockholm hade jag nog inte sett ett enda par..

snabba löparpjucksen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback