bokmal

idag hämtade jag ut ett paket på posten. hade beställt en hel hög med böcker där "pigg och glad med raw food" av vibeke amdisen var en av dom. sitter nu och läser förordet och måste bara dela med mig av den finaste delen som nästan rör mig till tårar:
 
gaia - moder jord.
 
tack för att jag får inandas din luft
och för att jag får dricka av ditt vatten.
tack för att jag får äta av din levande föda
och för att jag får ta din läkande medicin.
tack för att jag får leva bland djur och människor
och för att du ger mig fast mark under mina fötter.
tack för att du låter solens strålar lysa på mig
och för att jag kan känna regnet mot mitt ansikte.
tack för att jag får lukta på blommornas sötma
och för att jag får uppleva solnedgången.
tack för att du visar mig stjärnhimlens oändliga storhet
och för att jag får känna månens magiska dragningskraft.
tack för att du ger mig ljus så att jag kan utföra mina aktiviteter
- och mörker så att mina celler kan återhämta sig.
tack för dygnets, månadens och årets cykel
och för att du visar mig att livet är evigt.
tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback