bu för idag

en dag av borden. borde duscha. borde klä på mig. borde städa rummet och betala räkningar, diska, tvätta sista tvätten och plocka undan madrassen och lakanen jag lånat av ylva. borde ringa maria och hämta min kamera. istället sitter jag fortfarande i morgonrock, fast jag varit vaken i fyra timmar. kollar på "vem vet mest" på tvåan och stickar. tittar på folk som går omkring i blåsten utanför fönstret.

igår var det avskedsfest för moa på den gode café. jag hade skrivit en fiffig sång som kristin la stämmor till och som vi spelade upp för henne på ipoden. vi åt tapas och drack sangria och sen dansade vi på blå i några timmar. till slut var det bara jag och mari kvar och vi promenerade hem i natten, kramades länge och jag fick fina ord slängda över mig. bra kväll.

idag tillåter jag mig att känna mig lite ensam eftersom kristin som varit på besök sen i onsdags nu har fortsatt till dublin. det har varit fint att ha henne här, min lilla bästa. tryggt och säkert, på något sätt, för hon känner mig och jag känner henne och allting är redan så självklart. tillåter mig att vara ledsen för att moa ska flytta och sakna henne fast hon inte åker förrän om en vecka. det kommer bli tomt utan henne. jävligt tomt.

 




mitt älskade k och jag utanför den gode café


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback