proteinbars!

bra dag hittills. vaknade tidigt och låg kvar och drog mig lääänge. tog en sväng till meny och handlade lite och på väg därifrån ringde robert för att snacka business - ska dit imorgon och se om vi kan komma lite närmare ett samarbete. KUL! tog mig hem och bakade både kokosmjölsbröd och proteinbars. här om dagen hittade jag en påse hampaprotein i gömmorna och det passade perfekt att göra mellanmål av. utgick från ett recept på bars för gravida kvinnor (haha!) men ändrade om nästan allt, impad över mig själv!!!
 
har även fått en del gjort på ett beställningsjobb, ska bara maila iväg bilden och se om vi behöver göra några ändringar. nu slappar jag lite till gossip girl innan jag ska iväg till jobbet. mitt trikkort gick ut i förrgår och eftersom vi var tvungna att köpa ny tvättmaskin är tre fjärdedelar av min budget denna månaden redan slut.. cykeln står i källaren men måste in på reparation innan jag kan ta första rundan. hmmm. förbereder mig på en fattig tid framöver.
 
slänger upp receptet på proteinsnacket också, dom blev jävligt bra faktiskt. ciao!
 
för c:a 28 bars:
 
2.5 dl quinoapuffar
2 dl hackade, torkade aprikoser
1.25 dl riven kokos
1 dl hampaprotein
0.75 dl sesamfrön
1.5 dl solrosfrön
1.75 dl grovhackade mandlar
3 msk kakao
2 msk chiafrön
3 msk gojibär
3 bananer
0.5 dl kokosolja
0.5 dl naturellt jordnötssmör
 
blötlägg gojibären i agavesirapen och 1 msk vatten i ett par timmar.
sätt ugnen på 180 grader. blötlägg chiafrön i 6 msk vatten. rör ihop alla torra ingredienser, mixa dom blöta med gojibär-röran, rör ner chiafrön och blanda med dom torra. lägg på bakplåtspappersklädd plåt och grädda mitt i ugnen i 20-25 minuter. barsen är rätt mjuka och "kakiga" när dom kommer ut men stelnar gradvis efter ett par timmar. här hemma lyckades jag få alla ingredienser raw och/eller ekologiska förutom kokosen, men jag antar att det blir samma sak utan. miljö- och hälsosamvetet mår bra i alla fall!
 
nam. enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback