för sent för edelweiss

klockan är alldeles för mycket och jag fattar ingenting. var tog den här dagen vägen?! var ut igår, skitbra kväll med skitdåligt avslut, jag somnade närmare fem och vaknade halv två. jahapp. tog tag i mitt liv och städade rummet (äntligen, efter att ha sällskapat med brödsmulor på golvet och dammråttor i hörnen alldeles för länge), packade ihop mitt liv i en resväska och en bag och flyttade till solli. här ska jag bo i en månad medan linda, per och minimax är på semester hemma i sverige. det är en liten, liten lägenhet med en STOR takterass. bara solen kommer fram kommer det här bli fett som fan!

well, efter att ha bussat hit och traskat lite i regn och rusk tog jag mig till sara och min glömda telefon. emilia var där och vi hängde hela eftermiddagen, tills jag och emilia mötte upp vladde för harry potter på bio. HURRA vad fantastisk den var!!! efteråt var jag helt känslomässigt utmattad. man blir helt slut av att känna så mycket. skratt, gråt, rädsla, ilska, vilken jävla tur att jag inte är såhär i vanliga fall, isåfall hade jag nog låst in mig själv på psyket..

och så har jag för första gången blivit inspanad av en brud plus lärt mig lite random fakta om snoppar idag. till exempel att i kongo har man längst snoppar och dom kortaste finns i nordkorea. den, du! spännande yrke, tänker jag, att mäta snoppar hela dagarna. kanske något att fundera på..

herrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback