semester!

är hemma i uppsala för tio dagars semester, vila, häng med bästisar och diverse andra göromål. mysigt! kort update? sure thing:

landade i torsdags kväll och åkte direkt hem till bella för ett glas rosé på hennes balkong. snack om allt och inget, mys med irpan (som inte alls var särskilt mysig utan mest nyfiken på vad som fanns nedanför balkongen..) och så hamnade vi till slut i soffan framför en helt SJUK dokumentär om män som har sex med sina bilar!

i fredags var det midsommarafton och 11.15 stod jag, bella, ellinor och maria redo på spår 1n för att ta upptåget till världsmetropolen tobo! carin kom och hämtade med bil och sen firades midsommar på bruksvägen i det lilla röda, precis som det ska! sillunch och nubbe och tårta och kakor och grillning och nubbe och tårta. jag och bella var lekledare och stod för en superschysst femkamp, och så gick vi till midsommarstången och köpte lotter utan att vinna. linda vann dock två gånger, en på chokladhjulet och en på leksakshjulet. jag blev avis. den lilla räkan. HUR SOM HELST, hade vi jävligt roligt och vi kom inte i säng förrän klockan började närma sig fem.

igår åkte jag, maria och ellinor hem relativt tidigt. regnet var på gång och vi hann inte mer än kliva av tåget i igen i uppsala förrän himlen öppnade sig. jag, som promenerade, kom hem till syrran och patrik som en dränkt katt. blöt inpå trosorna. dom stängde in sig i mammas och pappas rum och såg på ensam mamma söker, jag hade skilda världar-maraton i vardigs. på kvällen fick jag sällis av bella och ellinor, vi åt kakor och såg på film. mysigt vare.

fick helt plötsligt lite brådis! ska åka med sis och patrik ut på landet och bilen avgår om fem. SOLA OCH BADA, kanske inte i piña colada, men ändå. hej, puss, ses!



jag och maria i tobo. "life sucks, welcome to hell" som det är sprayat på marken på väg in, haha..


med mina midsommarbästisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback