striiiike

igår läste vi på internet om en kommande bankstrejk. internetbanker, bankomater och bankterminaler i affärer - ingenting skulle fungera och för att få någonting gjort måste du ha kontanter. ledde till att vi på jobbet i omgångar sprang och tog ut pengar, vid varje bankomat var det lååånga köer och när jag och moa gick hem såg jag flera minibanker med "i ustand"-skyltar. nu såg jag på vg att det visst inte blev något av allt ändå, men:

"Skrekkscenariet førte til at bankkundene strømmet til minibankene hele onsdag. Totalt tok norske bankkunder ut 1,15 milliarder kroner gjennom nær 600.000 uttak mandag. Det er ny norsk rekord. I snitt tok hver bankkunde ut cirka 2000 kroner for å være sikker på å ha penger ved en eventuell streik." (vg)

haha, var tionde bank och 350 minibanker är tomma för pengar! .. annars regnar regnar det här, eller ÖSER ner, jag är duschad och fönad och påklädd och snart sminkad och moa har precis vinglat upp ur sängen. tar en kopp kaffe till. rätt schysst morgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback