dag 6, 7, 8, 9, 10

what a day! denna söndag spenderar jag på jobbet. vi har varetelling (minns inte vad det heter på svenska? gud, jag måste flytta hem snart) men eftersom småsaker inte ska räknas och det var mitt ansvarsområde har jag ingenting att göra. verkligen ingenting. promenerar runt och skriver ut streckkoder ibland. vi har ätit på max också, något min bakfulla kropp först älskade, sen hatade. uh. igår hade jag födelsedagsfest (en sådär tre veckor för sent) och sen var vi på dattra til hagen, kul vare!

och eftersom jag är lite uttråkad och dessutom halkat efter en del med den där (förbannade) listan jag påbörjat tar jag tillfället i akt att komma ikapp. alltså:

dag 6 - en låt som påminner dig om ett ställe


kan man annat än tänka på uppsala när man hör den här låten?
inte jag i alla fall, och av någon anledning tänker jag bara på bryggan vid fyrisån.


dag 7 - en låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle


det här är sydamerika. en taxiresa på smala vägar nedför quitos höga berg,
konversationer på spanska med taxichaufförer som ger en musiktips,
sen kväll och stadens alla miljoner lampor långt, långt där nere.


dag 8 - en låt du kan dansa till


haha, jag dansar väl till allt, men alltså, dra på den här och jag shake:ar som besatt.


dag 9 - en låt som du kan hela texten till


otippat? jag och linda brukade sitta vid deras dator i hallen och nöta texter,
hur gamla var vi då, 15? den sitter fortfarande!
ännu mer otippat är att den här låten är ett av mina paradnummer på karaoke..


dag 10 - en låt som får dig att somna


en jul för många år sen fick jag en robbie williams-platta från hans englandsturné, live-inspelningarna.
lyssnade dygnet runt, och varje kväll när jag skulle sova drog jag på den här på cd-freestylen.
(btw låter det som att jag är svingammal när jag skriver cd-freestyle. jag är bara 23 alltså.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback