ett litet vykort

okej, få se. sist var längesen och sen dess har i princip ingenting hänt. men det spelar ju ingen roll. så,

hej! jag är i århus! hos moa! imorgon åker jag hem och det är tråkigt. jag har börjat gilla den här staden och jag lovar att jag kommer förstå vägen till bussen lagom till den sista turen imorgon bitti. typiskt.

tänkte att jag skulle lära er lite om den här staden. till exempel att det kanske finns max ett hus som är över tio meter högt. till exempel att alla hypar jogging och springer överallt. till exempel att trottoarerna är jättesmala och cykelvägen precis bredvid, så man får vara glad om man klarar sig helskinnad och inte blir påkörd av galna cyklister som skriker "UR VEIEEEN!" till exempel att det är jättemycket kalk i vattnet så man får vara snabb att torka disken om man inte vill ha kalkvita glas. till exempel att man kan köpa vin på 7/11 (!!) och att man kan få tre öl och en påse chips för under 30 kronor! till exempel att flygplatsen till och med är mindre än den yttepytte vi landade på mitt i amazonas djungler i sydamerika, och att danskarna är ett trevligt folk, även om jag inte ens vågar fråga om det finns en telefon för jag inte fattar vad dom svarar.

hur som heeelst, det är skönt med en liten semester mitt i all vardagsslentrian och moa (haha, jag skrev mao först.. tur att han inte är här!) är söt som alltid och vi pratar om livet och dricker rödvin och köper pyssel och firar varandras födelsedagar i förskott och dricker öl på random pubar och spelar pingis på uteställen och shottar ur plaströr och äter jättemånga ägg och dricker kaffe och promenerar längs havet och kollar på dåliga serier som visar sig vara fett bra och spelar musik och njuter av att bara få hänga med varandra. sex veckor har gått sen sist, men det känns som längre. knäppt det där med tid. nu ska vi bli upphämtade av en kompis till moa (svensk, jag kan konversera) och åka och köpa en dammsugare och tyg. egentligen var planen att gå på tivoli och falla fritt från 50 meters höjd, men det regnar och tivoli i regn är ingen hit så vi kör en rain check (bam!) och jag har en anledning att åka hit igen!




greetings from aarhus, moa och mig!

Kommentarer
Postat av: Berit

Men?! Till mig skrev du att ni drack te...

2011-10-18 @ 19:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback