tvånget

jag har ganska många tvång. eller, tvång och tvång, men saker jag allra helst gör för att slippa obehagskänslor. allt från triviala ting som att gå på samma sida om lyktstolpen som mitt sällskap eller knacka mig i ryggen tre gånger när jag gått på en brunn till mer tidskrävande nojor som att kolla om ytterdörren är låst varje gång jag går förbi, att alltid pumpa tvål tre gånger när jag tvättar händerna och alltid tvätta tre gånger på rad eller torka toalettringen exakt tre varv innan jag vågar sätta mig - detta även på toaletten hemma och om jag VET att det var jag som var där sist!

ett av dom mer lättsamma tvången är listor. jag blir ju knäpp av alla dessa jag hittar och fyller i, men.. ja, må man så må man, som vi säger i detta vårt lilla land! håll till godo.

nämn något som gjorde dig glad idag: big smile day och 30% på hela cubus!
vad gjorde du kl 08 imorse: snoozade. fan vad skönt.
vad gjorde du för 15 min sedan: serverade skor till nöjda kunder.
det sista du sa högt: "det är en tommy hilfiger? ja, den kommer!"
vad har du druckit idag: kaffe, kaffe och vatten.
vad var det senaste du åt: plocksallad på groddar, isbergssallad, kikärtor, majs och fetaost.
vad var det senaste du köpte: en assnygg korallfärgad oversize-tröja (på 30% såklart).
vad är det för färg på din ytterdörr: vit.
vad är det för väder hos dig nu: jättefint höstväder med sol och 20 plus! bitter tjej som jobbar..
godaste glassmaken: åh, hm.. allt som inte har bitar i sig eller smakar jordgubbe!
tror du på kärlek vid första ögonkastet: jag vill gärna tro, men pessimisten i mig säger nej.
drömmer du mardrömmar: det händer.
trivs du med ditt jobb: allt som oftast!
favoritklädsel: strumpbyxor med en liten kjol och en STOR tröja.
favoritlåt just nu: en av dom, in the army now - status quo.
vad ser du om du tittar till höger: reklamerade skor.
vad gör dig glad just nu: att sis och patrik sitter i bilen på väg hit!
vad ska du göra härnäst: jobba klart, sen dricka öl på sosialen.
höger- eller vänsterhänt: höger.
humör just nu: kaffestinn men egentligen ganska trött.
favoritgodis: choklad eller sura citronläppar.
kläder just nu: svarta strumpbyxor, svart kort kjol, min nya tröja (se ovan) och svarta kängor. till det, vinröd hemstickad mössa, svart skinnjacka och svart hals. fan vad hård jag är idag. för den som är interested, alltså.
höstplaner: hälsa på moa i århus och fylla år, hade jag tänkt.
hur många kuddar sover du med: två, fast en åt gången.
spelar du något instrument: piano och gitarr. kung av sand på munspel.
morgon- eller nattmänniska: natt.
är du kittlig: nej.
snarkar du: bara när jag är full, annars pratar jag.
stjärntecken: skorpion.
äckligaste insekten: nattfjärilar. burr.
längtar du mest efter just nu: ett telefonsamtal från syrran som säger "NU ÄR VI HÄR!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback