jag och nanne grönvall

ibland blir man bara så nöjd över sig själv. som inatt, när jag vaknade efter att ha haft en skitrolig dröm, och faktiskt skrev upp den! nu vet jag inte om den var så väldigt rolig, men here we go:

"inatt fångade jag och nanne grönvall en tjuv. en tysk turist kommer in i butiken och reklamerar på ett par gröna buffalo-stövletter och ska få ersättning. han är väldigt intresserad i norska gavekort så han får se på hela häftet. då han står borta vid trappen ned till herre ber lene trinh hålla koll på honom medan hon går på lunch. trinh tar andra kunder, och plötsligt går turisten ut från butiken! jag säger till trinh men hon skyller på att hon är så kort och liten och ingenting kan göra, så jag får jaga honom. springer, men det går så långsamt.. till slut, utanför monki, får jag fatt i honom. då är nanne grönvall där, hon flyger som en vante när hon försöker hålla tag i turistens ena arm. vi får hjälp av en random kille att ta oss och den fasthållne turisten till en kinarestaurang där vi väntar på securitas. när vakten väl kommer sätter han sig ner och håller ett litet föredrag om verksamheten. berättar bland annat att typiska vaktnamn är namn som patrik, martin, maria och byrek. han tar våra vitnemål och skriver under med sitt namn. något typiskt o-vaktigt. han heter xoxoxxxx."

Kommentarer
Postat av: mamman

Du är för rolig lien lopp! Puss!

2012-04-12 @ 21:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback