k to the araoke

fan vilken bra dag det var igår!

är det inte fantastiskt, när man vaknar och känner att ingenting kan gå fel? det liksom kryper i hela kroppen, för man vet att något bra väntar. igår var just en sån dag. mina åtta timmar på jobbet gick rätt fort. mötte upp agnes på gymmet och körde ett peppande och svinkul zumbapass. duschade och gjorde oss snygga och mötte upp malin och sarah på kristiania för ett par öl. så karaoke på det. var bara vi fyra som sjöng och diverse incidenter som män som spillde öl över hela mig gav oss gratis shots, öl och gröna paraplydrinkar. söta, fina, underbara människor! jag och agnes hade sällskap hem i regnet och jag kunde inte sluta le.

och innanför dörren möttes jag av ett tjockt kuvert, avsändare nkf. "gratulerer med studieplass 2012". !!!!! vad mer behöver jag säga? nu har jag en plan. eller, en plan har jag väl haft länge, men nu är den bekräftad. det blir plugg till hösten, garanterat. nu fokuserar jag på sista ansökningarna och så ser vi var jag hamnar.

idag har dock varit en sån dag då jag borde ha legat hemma i sängen med stora chipsskålen på magen. men, eftersom jag är en flitig arbetsmyra var jag (såklart!) på jobbet hela dagen och istället för att goffa pizza har jag lapat filmjölk och ätit frukost till middag. jag och nadia har ju paktat lite och bestämt oss för att inte äta godis, kakor, chips, glass, you name it, fram till 17 maj. min pt berättade om att hon hade gjort det med en kompis och när jag berättade det för nadia var hon inte sen att hänga på. den som bryter måste betala 100 kronor till den andre varje gång! hoppas jag blir rik, he he he..

imorgon är det sabado och jag ska jobba med skorna på förmiddagen och med arbetsprover på eftermiddagen. på kvällen vankas det utgång - om jag blir tillräckligt klar, vill säga. ska klämma in lite intervaller i mina nya pjux däremellan också. blir bra!

knäppa, roliga och söta fin-malin, fin-sarah och fin-agnes och så sjukt obehagliga jag! hahahahahaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback