härliga, härliga, härliga helg!

alltså först. förlåt för sugigt dålig uppdatering, ni fyra personer som läser. har försökt uppdatera genom telefonen hela veckan men när det inte funkade gav jag upp. och glömde bort. meeen, det är aldrig för sent att förbättras och en fantastisk helg kräver sitt space.
 
okej, here we go. i fredags morse började jag och ylva vår resa mot kristiansand. morgonen var stressig. tåget mellan oslo och kongsberg var inställt så vi fick ta transferbuss och på perrongen var det K A O S. mitt i detta blev det signalfel på ylvas tåg och hon fick ta t-bane som resulterade i att hon kom fram en minut innan avgång. trots detta och tjuriga nsb-folk som vägrade hjälpa till kom vi med bussen, på riktigt tåg och vid lunchtid anlände vi till kristiansand, dyreparken och finaste malin!
 
två trötta brudar i kongsberg - ett vackert norge - två peppade brudar på väg mot kristiansand
 
malin bodde i en sjukt söt timmerstuga två minuter från själva djurparken. vi installerade oss på loftet och fick varsitt piratkit, och en öl, ett uppträdande för grannarna och lite kaffe senare tog vi oss mot djuren! vi ägnade hela eftermiddagen åt att kolla på häftiga och roliga djur, åka karuseller, och se fler häftiga djur.
 
piratkitet - hula hula-andreas och hula hula-malin - le tickets
surikaten - blöta brudar efter flumride - malin och flodsvinet
en knäpp apa - schimpansbaby och schimpansmamma - krokodilen

efter en snabb middag var det dags för malin att göra sig i ordning. jag och ylva chillade lite med andreas innan vi begav oss mot abra havn (sjörövarstaden) för att se kvällens show. OCH VILKEN SHOW SEN! akrobatik, skådespel och en fantastiskt duktig vän till sångerska gav en tårögdt stolt isabell i publiken. även stora barn kunde ha roligt av detta, som jag och ylva som var med och hiv och hoi:ade minst lika mycket som kidsen. efter showen drog vi hem och drack öl och hängde med malins kompisar till långt in på natten.
 
malin as pirat-frøya - akrobaterna - eld-henrik
jag och ylva med piratgänget
 
lördagen startade tidigt med båttur med piratskeppet den sorte dame till frukost i sjörövarbyn inne i parken. det fanns inte ett moln på himlen, solen sken och jag blev återigen sådär blödig. fint liv. malin hade rep och styr på förmiddagen, så så fort vi var mätta och belåtna stack jag och ylva av till badelandet. sjukt många roliga rutschkanor och attraktioner och efter ett par slappa timmar i solstolen hade jag fått mig en härlig bränna likt en kräfta. vi nöjde oss och mötte upp malin och andreas för en liten tur bland djur och karuseller innan vi mot kvällen återigen såg showen. kvällen avslutades med handbollsfinal, tacos, öl och mysigt häng i soffan.
 
den sorte dame - kära malin - ylva och jag på tidig morgonbåt
skön sommartjej - hela gänget - fina människor i kardemomme by
 
och fast jag inte ville det kom söndagen alltför fort. malin stack iväg på jobb och jag och ylva tillät oss en sovmorgon. vid tolv-tiden stack vi in till djurparken igen för att se lejon och nordiska vildmarksdjur bli matade. häftigt som fan! sen hann vi i princip inte så mycket mer än käka en sen lunch innan vi var tvungna att dra mot stationen och tillsammans med andreas påbörja resan mot oslo och hemma.
 
en liten del av stugan - lejonmatning - lejonkungen
gaupe - lodjurmatning - kompis på jobb
snygga lunchbrudar - ylva redo att åka hem - fina paret
 
så, till syvene og sist - TACK ylva, malin och andreas för en helt amazing helg! tog slut alltför fort, men tiden går fort när man har roligt. och fan vad kul jag hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback