se(e) me(g)

onsdagkväll i nya lyan. siri ordnar och styrer, jag ligger utslagen i soffan under min rosa filt. myser. har varit en lång dag och nu har jag fått i mig matvete-sallad med diverse bönor, grönsaker och fetaost samt unnat mig några rutor mörk mintchoklad. mums! magen är mätt och belåten.
 
idag alltså. skolan är sjukt spännande och sjukt intressant. hela veckan har vi workshop med bildkonstnären eivind lentz. idag (eller egentligen igår) började vi med veckans stora uppgift: skapa en fotoutställning. alla elever i både ettan och tvåan fick i uppgift att ta fyra bilder som skulle sättas samman till en femte - ett självporträtt, mitt intresse, min mat och mitt hem. 35 bilder som ska upp på en vägg i ateljéen för att sen, till öppningen på fredag, flyttas till matsalen. vi har delats in i grupper med olika ansvarsområden, jag är i kompositionsgruppen och ansvarar tillsammans med fem andra för att bestämma hur bilderna ska sitta. KUL!!! 
 
work in progress, min bild är den ljusa näst längst upp till vänster från ert håll sett.
 
efter skolan drog jag till herslebs gate för att städa ut rummet och vaske badet. hade tänkt att ta vilodag idag (måndag var body pump och eftersom jag inte riktigt höll mitt löfte om vila igår och drog på corebar tänkte jag och ska ha pt imorgon hade det kanske varit fint om musklerna fick bygga upp sig lite) men hade träningskläderna med och behövde en paus i städandet. det var ju så tråkigt. stack iväg till gymmet i dryga en och en halv timme för zumba och catslide. fick svettas rätt ordentligt. SKÖNT. tillbaka till herslebs och städa klart och sen var kvällen kommen.
 
imorgon blir också det en lång dag med skola och färdigställning av utställningen, jobb till stängning direkt efter och pt när jag har slutat. en nio till nio-dag, dags att slagga lite så jag orkar med. natta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback