the long run

tänkte att jag lika gärna kan få vara lite stolt och skryta lite här också när jag ändå gjort det inför alla jag träffat hela dagen idag.
 
stack ut och sprang imorse. på den här nike+:appen kan man välja olika träningar, antingen öppen träning eller med olika mål: tid, distans eller kalori. förra veckan körde jag distans, 3 km bara, dels för att prova skorna, dels se om benhinnorna höll. det funkade fint och imorse valde jag kaloriträning med målet 500. sprang upp mot s:t hanshaugen för att få lite backlöpning och intervaller, upp till utsiktsplatsen och ner mot løkka igen. hade planerat att vara ute i max 45 minuter, men tyckte kalorierna tickade så sakta så bestämde mig för att springa 5 km istället. meeen, när det målet var nått hade jag inte ens 150 kcal kvar och valde att fullföra. och när jag var uppe i 500 kcal hade jag sprungit 7.2 km, så då var det ju bara att fortsätta till 8.
 
JAG HAR ALDRIG SPRUNGIT SÅ LÅNGT FÖRUT! haha! jag har alltid intalat mig att jag hatar att springa, att det är så fruktansvärt tråkigt och att jag inte har konditionen till att löpa längre än absolut max 7 km. kanske för att jag alltid springer på löpband eller runt en fotbollsplan? kanske. idag sprang jag på måfå, lite som jag ville, och det gick enkelt och smärtfritt. det var, ja, faktiskt nästan roligt. skönt, framför allt. och jag hade lätt kunnat springa 2 km till efter dom redan tagna 8.
 
resultatet?
distans: 8.06 km
tid: 46:09
tempo: 5.43 per km
kcal: 555
 
ser ni vad jag ser? hade jag sprungit två till hade jag tagit milen under en timme.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback