bästa starten på veckan

idag är det en vecka till julafton och två till årets sista dag. känns som att jag börjar varje inlägg med att tiden går fort och så vidare, så skippar det idag. (ni vet ju ändå vad jag menar.)
 
började dagen med pepparkaksbak och friends-maraton. den här jävla pepparkaksdegen har ju legat i mitt kylskåp i över en vecka nu. tanken var ju egentligen att jag skulle lära hanna baka (eftersom hon aldrig gjort det i hela sitt liv?!?!?!) men tiden gick och i fredags åkte hon hem, så jag fick ordna det själv. måste baka peppisar innan jul likzzz. var kul att baka första plåten. mindre när jag följde instruktionerna slaviskt och lyckades bränna hela första satsen. mindre kul att baka ut resten och ännu mindre när jag fick prestationsångest över garneringen.
 
hundra plåtar och tre multitaskade tvättmaskiner senare var jag redo att ta mig ner på stan för en snabb zumba. första passet på jag vet inte hur länge. var superkul, as usual, och skönt att få svettas lite! 400 kcal på 40 minuter, sen drog jag hem och duschade innan jag mötte upp kära malin på rimi. hem till mig igen, vi lagade sallad och drack två liter vin (!!!) och tog igen det senaste halvåret. jag fick superfin julklapp och en massa bra snack. är så fint att ha så fina vänner, och är så fint att ha vänner man inte prompt måste se hela, hela tiden, utan som man kan träffa lite då och då och ändå ha det så jävla bra med.
 
superfin start på veckan! imorgon ska jag sova ut, ha pt och sen jobba två par timmar och sen är det onsdag. är lika med tre dagar kvar till hemresa. jeg gleder meeeg!
 
jag och bästa malin med dom små luvorna hon hade köpt till oss, haha. fina var vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback