en ganska tradig torsdag

lång torsdag. en torsdag fylld av tråkiga göromål och alldeles för lång väntan. ikväll är det julbord på skolan. vi ska vara finklädda, dricka oss glada och härliga och dansa oss varma långt in på småtimmarna. jag längtar, och tiden går för sakta.
 
för att få timmarna att gå har jag pysslat med diverse. bokat gratisbiljetter till teater på lördag. sett på julkalendern. ätit gröt och druckit kaffe. ringt firmor för att förhöra mig om pris på ljusboxar. sett ett avsnitt friends. plockat i och ur diskmaskinen. ringt mamma. duschat och tvättat håret. försökt skriva projektbeskrivning. pratat i telefon med kära sofie. ätit halloumi. sånt där som man måste göra fast det tar emot, eller sånt som man gör för att undvika att göra allt det man måste.
 
snart ska jag ta en promenad förbi posten och hämta ut paket från papi. ska svänga förbi linda också och hämta pepparkaksformar från sverige. trikkar ner på stan, köper öl och jobbar några timmar innan jag sticker hem igen för ombyte och make. eftersom jag slutar samtidigt som julbordet börjar (plus att vegetariska maten var min favoriträtt: svamp! .. eh) skippar jag middagen och droppar in lite senare än resten. blir bra, det.
 
skippar träning idag och kör sh'bam imorgon eftermiddag istället. har ju ändå skola fram till 15 så no time for bakishäng här. styrka på lördag och corebar på söndag. blir bra med lite extra konditionspass på den här fröken. har fortfarande träningsvärk efter dom 70 kilona (!!!) i tisdags. och just det, så ringde siv från barnavdelningen på jobbet och frågade om jag kunde jobba måndag och onsdag nästa vecka. kikade på schemat, inga lektioner, så "jajamen!" sa jag och vips fick jag två dagar 10-17. vilket alltså betyder att jag jobbar måndag-lördag nästa vecka. är lika med över 30 timmar. är lika med, ingen rast ingen ro, och plugga all ledig tid fram till jag blir färdig senast onsdag. jaja. jag får ju pengar i alla fall.
 
nä, lite rouge and i'm off. ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback