fml

mitt liv är mindre spännande just nu. igår kom sara och emilia över en sväng. jag var slapp och utmattad och antagligen inte världens roligaste sällskap. imorse vaknade jag halv åtta med febertungt huvud utan att kunna somna om. gick upp en sväng, la mig i sängen och såg lite friends tills jag visst råkade somna om igen, för vips var klockan elva och jag vaknade av ett sms. kändes som att jag hade kunnat sova bort hela dagen.
 
tog mig upp i alla fall, och sen dess? tja. jag har sett klart återstående avsnitt av sista säsongen friends, det vill säga typ tio avsnitt. så har jag sett bananas-dokumentären (rekommenderas!), ritat lite och promenerat till butiken (tog dubbelt så lång tid som vanligt och jag var svimfärdig. sen kom jag på att jag bara hade ätit en macka under hela dagen och klockan var fem. ding!). har sett klart prince caspian som jag och emilia började på i förra veckan, fått ont i höfter och diverse leder och därför tagit ett skållhett bad, petat i mig lite mat men fortsatt vara snurrig i bollen, stickat klart prellen till fridas lilla emilia och sett tre avsnitt av twin peaks. what a day, alltså.
 
och nu är jag rejält less på att ligga på soffan och inte palla med annat. tänker därför att om jag sover nu och intalar mig själv att jag ska vakna frisk imorgon så kanske jag gör det. plus att jag, för första gången i mitt liv, gurglat lite tea tree oil (dessutom råkat svälja en del. smakar som att jag hånglat upp en exotisk gräsmatta. är lite orolig för att jag kommer dö nu. peppar peppar!), och det säger ju mamma ska vara en mirakelkur, såatteee.. jag planerar för en vanlig dag. ställer klockan på 09 och tänker, lite corebar mellan 10 och 11, en smula styrka på det, hem och duscha och käka lunch och så lite julklappsshopping innan jobb mellan 16-20. håll tummarna för mig. och för att jag slipper kolla på twin peaks imorgon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback