isabell och febern

vaknade imorse med igenproppad hals, bultande huvud och med en kropp som verkade väga 300 kilo. tog mig långsamt upp ur sängen och konstaterade: febern är här. slår liksom aldrig fel. så fort jag har haft det körigt och börjar stressa ned kommer febern som en blixt från klar himmel. förr om åren hände det att jag fick som "tvärt om-feber", temperaturen sjönk och jag var iskall hela tiden. inte idag, dock. kallsvettas och mår ganska trist.
 
ändå har jag och siri fått lite gjort i lägenheten. i sakta mak har jag dammat och dammsugit medan siri har tvättat, diskat och torkat golv. nu är det julfint här hemma. sara och emilia kommer över om några timmar och känns rätt schysst att slippa visa sara en skabbig lägenhet första gången hon ser den.
 
i måndags var ju malin här, första gången vi sågs sen i somras. herregud. hon kom vid sju och drog straxt efter två, jag hade en tvålitersbox rödvin och den lyckades vi sörpla upp under kvällen. well done! jag fick söta supersöta julklappar också. och igår hade jag pt och när vi var färdiga sa anniken "jag har en sak till dig!" och kom tillbaka med en liten papperspåse med hembakt knäckebröd och hemgjorda små marsipangodisar. så jävla gulligt. folk är så snälla på julen. mihiiii.
 
ska fortsätta hänga i soffan och peta i mig lite mat nu. fixa såna julklappar jag kan ordna härifrån. tyck synd om mig, rå. och krya på mig.
 
 
 
pepparkaksbak, jag och min fina malin, julklapp från skjoldis och julklapp från anniken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback