julafton!

så var det över. dagen som jag sett fram emot och längtat efter och vips, så är klockan över tolv och jag ligger i sängen och funderar över vad som händer imorgon. vin hos helena, verkar det som, sen har jag ingen aning, jag pratade lite med bella och tänker att jag slänger mig på brudarnas planer. blir fint att se dom igen!
 
hur som helst, har haft en så jävla fin dag. as always. syrran och patrik kom hit strax före ett, vi tog bilen till kyrkogården och tände ljus hos fred och mormor och morfar. sen hem för grötlunch, kalle anka, småglutt på "kan du vissla, johanna?", besök av granntomten (vi blev lika rädda som vanligt, haha!), julmiddag, fika och julklappsöppning som i år tog över tre timmar. mysigt som fan. och bara bra grejer fick jag. typ reflexväst för framtida joggingturer i mörkret. typ alcazar-andreas självbiografi. typ te, träningskläder, två säsonger skilda världar, hemgjord body scrub, en fin anteckningsbok, "skandinavisk misantropi" av bjarne melgaard, choklad, chateau-ölglas, kläder och mer fina saker. nöjd. så jävla nöjd.
 
nu ska jag dra på ett avsnitt skilda och sen sova gott. känns också ganska fantastiskt att jag har hela åtta dagar kvar här hemma. åtta dagar att ladda batterier och tanka bra umgängen. så jag kommer hem till oslo, utvilad och full av energi. ser fram emot att vara här ett tag, men också att komma hem. så jävla tillfreds. ah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback