plugghelgen

.. var tanken, i alla fall. torsdagens julbord gjorde att jag var en smula (läs: dödligt) reducerad på fredagen, och kvällen ägnades halvsovande i soffan framför tv:n. var liksom inte lönt att ens ägna projektet en tanke, för hjärnan var inte helt på plats. igår skippade jag både träning och teater då jag var alldeles för stressad eftersom fredagen blev som den blev. drog hem och pimplade kaffe medan jag skrev projektplan, research:ade, mailade firmor om kostnader och leverenstider, fotade fingeravtryck och tejpade garn på dörren. fick en del gjort, så efter fyra timmar var jag verkligen värd en öl på golvet i emilias nya lägenhet. hon har ju flyttat bara ett par gator härifrån! bästa som hänt det här året. en öl blev två innan vi fortsatte hem till mig för ost och kex och rödtjut. hanna hörde av sig flera gånger under kvällen och efter lite tjat drog jag och mötte upp henne, hennes syster och systerns pojkvän på memphis medan emilia mötte upp anton på the villa. kom hem vid halv fyra och eftersom emilia sov här satt vi uppe och snackade rätt länge innan vi knoppade.
 
har varit en sliten dag idag med, inte särskilt bakis, men väldigt, väldigt trött. vi vaknade tidigt och efter en liten promenad till butiken kraschade vi i soffan. sofie och kristine kom hit, och kristine hade med sig sin lilla katt! hur mysigt som helst. jag slog in tjejernas julklappar och vi såg på ett par filmer innan brudarna drog. sen dess har jag lyssnat på podcasts i badkaret, sett på "into the wild" och lite friends och pysslat överraskningar.
 
fortfarande lite stress inför projektet och hoppas verkligen jag får svar på mailen imorgon. kan inte göra så mycket innan dess. komma på en framföringsidé, i och för sig. det får jag se till att ordna imorgon. ska jobba på barnavdelningen 10-17 och på träning klockan 19 och timmarna däremellan lär jag spendera på biblioteket. mindre kul liv just nu, men fyra dagar kvar så är det jullov. fyra dagar innehållandes 18 timmars jobb, träning och pt, gratisbio, en sista kväll med tjejerna och, såklart, en hejdans massa plugg. woop, woop. hörs när jag fått ett liv igen.
 
ankan igår. (vad fan är grejen med munnen?!?!?!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback