alla-som-har-haft-turen-att-hitta-kärleken:s dag

idag är jag bitter. bitter på livet och bitter på usa som gjort alldeles ordinära fjortonde februari till en superlöjlig högtid med hjärtan och presenter och choklad och blommor till alla som lyckats para ihop sig med någon. det har inte jag. därför är jag bitter. och kanske lite avundsjuk? jag vill också ha presenter och choklad. blommorna kan jag stå över, dom dör ju ändå bara, men.. lite kärlek hade inte skadat.

har jobbat långpannepass idag, 10-19.15, och sen hängt på gymmet. sprungit i en kvart, kört cirkelträning och avslutat med tabata-knäböj. effektiv och duktig, tycker jag själv. var redan sliten efter gårdagens bodyshape+corebar, så jag är rätt nöjd. märker dock stor skillnad på disciplinen när anniken är där och pushar mig mot när jag ska göra't själv. skärpning, stahlén!

nu har jag duschat och myst in mig i emilias onepiece (igen) och planerar att krypa ner i sängen och se på dåliga serier. ikväll tänker jag strunta i allt vad nyttig och näringsrik mat heter och istället äta lösgodis till middag. ibland får man synda och ibland får man slippa vara sådär jääävla duktig hela tiden.

dock! två små ljusglimtar mitt under denna jävliga afton: när jag kom hem låg ett paket utanför dörren. mamma! samt ett urgulligt sms från emma (som svar på ett tacky rim jag skickade, men ändå), jag skriver ut det här för att jag blev alldeles tårögd, haha:

"underbara kosliga tjej, du behövde inte mer än att säga hej
innan jag fast var och du bör veta att du mig alltid har.
du är fin på alla sätt och din stil är alltid rätt.
ditt hjärta av renaste guld är byggt och jäklar du vad det känns tryggt.
jag önskar att jag någonsin kan återgälda allt du gjort och det fort
och sen oändligt mycket till, precis när du vill!
stor puss och grattis på denna kärlekensdag det är bäst att du numera är med i mitt lag!"


söta paketet från älskade mams och paps, med förklaringen:
"så får du lite choklad att duscha och smörja in dig med.
gelehjärtan är ju inte att tänka på." haha!

HAHAHA! och så! ett gammalt urklipp från unt på min 10-årsdag.
nasse och bruno var förresten mina och syrrans marsvin..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mammas älskling!"Lyckats para ihop sig"..det är olika för olika när den stunden kommer..men den kommer när det känns alldeles rätt.

Har pratat med Evelina,hon föreslår skidhelg 16-18 mars eller sista helgen i mars,vad tror du? Puss vår skatt!

2012-02-14 @ 23:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback