illamåendet from hell

vilken random dag det har varit idag. har knåpat ihop en liten plus- och minuslista:

+ jag tog med mig lunchlåda till jobbet. hemlagad, näringsrik soppa som jag värmde i micron. är inte ofta jag äter varm mat till lunch, men idag sörrni!
- den lagade lunchen luktade lite speciellt, fotsvett tyckte emilia, jag tänkte att det var normalt och åt. hade stått utanför kylen i ett dygn, men jag menar, linser, morot och kålrot, vad kan bli dåligt av rumstemperatur?! tydligen en jävla massa. knäckebröd med ost på det och sen var det raka vägen till toaletten.
+ när soppan väl var ute ur kroppen mådde jag genast mycket bättre.
- .. i cirka fem minuter, tills jag hade druckit lite vatten. ville inte kroppen ha!
+ lyckades efter många om och men peta i mig en skiva rugsprö och efter det mådde jag egentligen helt okej! jobbade sista två timmarna, tänkte att allt var över och gick till gymmet för pt-timme. hade först bra snack om kosthåll och vad jag ska få i mig.
- varenda gång hon nämnde mat (är lika med, varannat ord) fick jag kväljningar.
+ kämpade mig igenom ett cirkelpass utan andra problem än att jag var så trött att jag trodde jag skulle dö.
- när anniken hade lämnat placet vågade jag inte röra mig av rädsla för att kräkas rätt ut. hann ner till toaletten i alla fall. sen tog det tre gånger så lång tid för mig att gå hem.
+ vispade coca cola och åt len-mat (yoghurt) till middag, precis som när man var liten!
- fick inte ens behålla det. tjoho..

det som suger mest är ju att linda kommer imorgon. som jag har längtat! och så kommer den här jävla skiten, jag hoppas, hoppas, hoppas så innerligt att jag vaknar imorgon och mår bra. ska försöka sova nu och make the dream come true. må ni, folkens, må bättre än kräks-isabell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback