lista för att få tiden att gå

här sitter jag på café och väntar på att klockan ska bli tid-att-gå-till-gymmet. om tjugo minuter, typ. har läst igenom alg 10-avtalet för olika tryck- och grafiska prestationer och försökt hitta svar till två frågor. att det ska vara så svårt att plugga, hörni! det står massa om offert och buffert, jag var tvungen att googla för att få helkoll på vad det verkligen betydde.. mina hjärnceller har krympt sig själva till minimum. jag har ju för fan inte pluggat sen hösten -07. herregud. tur att jag börjar nu! om än så smått..
hur som helst, tills jag ska gå får ni en härlig lista att läsa igenom. tack bella och nathalie!



1. hur gammal är du om fem år? 28, going on 30. tjoho!

2. vem tillbringade du minst två timmar med i dag? mina jobbarkompisar.

3. hur lång är du? 1.67.

4. vilken är den senaste filmen du sett? alltså, jag tror det var en harry potter hos emilia för hundra år sen.

5. vem ringde du senast? agnes.

6. vem ringde dig senast? någon slags telefonförsäljare. jag svarade inte.

7. hur löd det senaste sms:et du fick? "lätt att vi borde. förutom att jag inte har några pengar."

8. föredrar du att ringa eller skicka sms? skicka sms.

9. är dina föräldrar gifta eller skilda? happily married!

10. när såg du senast din mamma? förrförra söndagen.

11. vilken ögonfärg har du? blå.

12. när vaknade du i dag? 8.30. sen snoozade jag till 9.

13. vilken är din favoritjulsång? alla! mest fairytale of new york och jul, jul, då.

14. vilken är din favoritplats? ska man ha en sån?

15. vilken plats föredrar du minst? typ, tunnelbanan i rusningstrafik.

16. var tror du att du befinner dig om tio år? skulle nästan inte förvåna mig om jag är tillbaka i uppsala. jag hoppas inte det, dock.

17. vad skrämde dig om natten som barn? drömde alltid en jättehemsk mardröm om någon slags rött ljus, dova röster långt i bakgrunden och ett timglas som rann. får fortfarande frysningar när jag tänker på det, haha..

18. vad fick dig verkligen att skratta senast? säkert någon knasig kund.

19. hur stor är din säng? stor nog till tre personer, i alla fall!

20. har du stationär eller bärbar dator? bärbar. finns det folk med stationära fortfarande?

21. sover du med eller utan kläder på dig? nu när det är så svinigt kallt, med kläder.

22. hur många kuddar har du i sängen? två.

23. hur många landskap har du bott i? tre.

24. vilka städer har du bott i? uppsala, örebro och oslo.

25. föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota eller sockar.

26. är du social? det må jeg si!

27. vilken är din favoritglass? yoghurtglass med kolasås och nötter. mmm.

28. vilken är din favoritefterrätt? är inget superfan av efterrätter. glass?

29. tycker du om kinamat? egentligen inte.

30. tycker du om kaffe? ja!

31. vad dricker du till frukost? äter inte frukost. förmiddagskaffe vid 10-11.

32. sover du på någon särskild sida? magen.

33. kan du spela poker? verkligen inte.

34. tycker du om att mysa/kela? ja! mysigt!

35. är du en beroendemänniska? som fan, tror jag.

36. känner du någon med samma födelsedag som din? det fanns en tjej på mitt gymnasie i klassen under.

37. vill du ha barn? någon gång i framtiden, ja.

38. kan du några andra språk än svenska? engelska och liiiite spanska. norska kan jag ju också, förresten, men det gills kanske inte?

39. har du någonsin åkt ambulans? nej, tack gode gud.

40. föredrar du havet eller en bassäng? havet.

41. vad spenderar du helst pengar på? skor! resor!

42. äger du dyrbara smycken? har några ärvda guldsmycken efter mormor.

43. vilket är ditt favoritprogram på tv? mammor och minimodeller, hollywoodfruar, såna där hjärndöda program.

44. kan du rulla med tungan? japp.

45. vem är den roligaste människan du känner? kanske ellinor, haha.

46. sover du med gosedjur? jag har en nalle som jag har jävligt svårt att sova utan. faktiskt.

47. vad har du för ringsignal? någon asjobbig typisk mobilsignal. känns lite som att man är på bahamas när den ringer. aspeppig och asintensiv.

48. har du kvar klädesplagg från då du var liten? ganska många hos mamma och pappa.

49. vad har du närmast dig just nu som är rött? en tjejs röda jacka några bord bort.

50. flirtar du mycket? nej. jag är asdålig på att flirta.

51. kan du byta olja på bilen? med lite hjälp, så. vet hur man kollar'n i alla fall!

52. har du fått fortkörningsböter någon gång? nej, och tur är väl det, för jag har ju inte ens körkort!

53. vilken var den senaste boken du läste? the secret.

54. läser du någon dagstidning? nej.

55. prenumererar du på någon veckotidning? nej, men fick någon slags kort-prenumeration av en andlig tidning av mamma i julklapp! fick första numret igår. ska läsa den ikväll.

56. dansar du i bilen? haha, nej.

57. vilken radiostation lyssnade du till senast? gills p3 dokumentär? isåfall, p3 dokumentär.

58. vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? några lagernummer på jobbet.

59. när var du i kyrkan senast? juldagen med mamma och pappa.

60. är du lycklig? ja, ganska så, måste jag säga. jävligt tillfreds.


nu ska jag klä på mig alla hundra lager vinterkläder och strutta iväg till gymmet. alltför mycket kaffe idag resulterar i en nervös känsla i magen. hoppas vi kör intervaller idag. vore skönt att springa av och ta ut sig lite. fortsatt fin kväll, folkens!


Kommentarer
Postat av: nathalie

men goding, TACK! :)

2012-02-02 @ 23:09:39
URL: http://nathalie.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback