sick of sickness

hallå peeps! tänkte slänga in en liten uppdatering från sjukstugan. idag har jag legat på soffan. snytit sönder näsan, dragit igång beroendet av nässpray igen (hur länge höll jag mig borta? en månad? max!), hostat slem och knaprat halstabletter. vad mysigt det låter, va? sen har jag även försökt plugga (läste två kapitel om upphovsrätt ang. texter på internet. var rätt tråkigt. gav upp.), tagit en promenad till tiger och köpt garn, blivit helt förstörd av att gå uppför trappen, stickat en knäpp och ganska ful barnkofta, sett två romcom:s samt några random web tv-program. bla, bla, bla.

nu är jag tillräckligt trött på att vara sjuk, så jag har bestämt att imorgon ska jag vakna och må bra, ta nya, smygträningstag med indoor walking och core innan jobbet, jobba hela dagen och eventuellt zumba lite på kvällen. det här är tanken. vi får se hur det går, i och med att jag nu sitter halvnaken med fönstret på vid gavel och svettas. hm.. hoppas kan man ju alltid.

slänger till sist in en bild på prins bertil som skulle fyllt 100 år idag! stilig karl, det där. synd att han dog för 15 år sen, annars hade det varit storfirande på slottet en dag som denna. grattis, prinsen!

 

enligt upphovsrättslagen (som jag numera kan allt om?) ska jag ange källa här, så:

foto taget från kungahusets hemsida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback