day from hell

igår var en sån där mellandag. en dag jag lika gärna kunde ha varit utan. det känns som att det händer saker, en massa tankar och känslor flyger omkring inom mig och jag får inte ordning på någonting. jobbade 10-19.15 igår och i princip hela dagen gick jag som i en bubbla, såg inte omvärlden, såg bara mig själv. jag kan tycka att mitt jobb är rätt kul och är jag på dåligt humör brukar det oftast hjälpa att jobba lite och få tankarna på annat. det hjälpte alltså inte igår. agnes kom och mötte upp emilia när vi hade slutat, dom skulle ta en öl, jag tackade nej och gick hem och la mig i sängen. trött, less och matt. jag hatar det, men kan inte påstå att det är något ovanligt. jag gör ju så. springer, springer, springer tills jag dundrar rätt in i väggen och förvandlas till en liten seg klump på golvet. slits mellan att vifta med vita flaggan och förlika mig med ångesten tills den går över eller motarbeta och försöka framana lite jävlar anamma.

idag är det sol ute. och jag har en veiledningstime på gymmet klockan 16, vilket betyder att jag måste ta mig ut. innan dess har jag tänkt att städa mitt rum och avverka dom lappar jag tjuvkikade på ur burken igår. sa jag inte det? i julklapp fick jag en hempysslad burk av en storasyster som känner sin rastlösa och uttråkade syster alltför väl, en "vad ska jag hitta på?"-burk med massa, massa lappar med uppmaningar om vad jag ska göra! och igår tog jag alltså tre. 1. noga kolla utbudet av konserter, 2. skicka sms till tre personer jag inte hörts med senaste månaden och 3. rensa min garderob. jag är mest peppad på nummer tre faktiskt. jag antar att idag blir en kämpar-dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback