bombad

att man kan bli så slut av att ha semester! för det måste det ju vara. inte att jag var uppe till halv tre inatt och inte vaknade förrän kvart över 12. nänä.
 
jag är hemma nu, i alla fall, i mitt kära oslo. efter en lååång bussresa med diverse felkörningar och stopp för att fråga efter vägen kom vi till slut fram. dessutom i tid! skönt. mindre skönt var det att släpa hundra kilo väska från bussterminalen till grünerløkka. mina muskler tog slut.
 
okej, så semestern då. började med att komma hem och åka ut på landet för ett par dagar. syrran och patrik var med på söndagen, vi hängde i baden baden på dansbanan. måndagen bjöd bara på regn så vi åkte hem rätt fort. på kvällen tog jag en power walk med efterföljande bastubad! mitt första på säkert tio år. jag trodde jag skulle svimma. och dö. hehe. på tisdagen var jag på skolan och gymmade. träffade en astrevlig vaktis som var där och boxades lite, han kunde asmycket om tyngdlyft och fria vikter och tyckte nog att det var rätt kul att visa och hjälpa och påpeka saker som jag inte fått höra från anniken. dessutom var han utbildad massageterapeut och jag fick (äntligen!) någon slags förnuftig förklaring på min knäppa axel. nu ska jag bara se till att fixa den också.. well, sen hängde jag med kristin på stan hela eftermiddagen och på kvällen träffade jag felicia, bella och ellinor och drack vin och gjorde stan en sväng. onsdag var en slapp dag och på kvällen träffade jag fina fröknarna sofia och frida på plock. mysigt att ses igen! på torsdagen gymmade jag innan jag träffade kusin linda och lille max, vi lunchade i deras bakgård och bara pratade. efteråt hann jag en sväng förbi syrran och patrik som hade picknick med familjen tasdemir, jag fick krama emre-bebis och kopiera skilda världar! sen var jag hos ellenörd och kollade på skräckfilm.
 
och så kom fredag och jag satte mig på en buss till jönköping och fina linn. jag som alltid är så nervös när jag ska träffa folk jag inte sett på en stund (i detta fallet två år!) var helt kolugn. allt var precis som vanligt, precis som det ska. vi hämtade upp kristoffer och åkte och handlade och gick på systemet och sen var det grillning och vin med linns kompisar på kvällen. ganska mycket vin, och ett nattbad i vättern fulländade kvällen! på lördagen åkte vi till stallkvarn och kollade på gamla grejer innan en crazy shoppingrunda (för min del) på stan. sen käkade vi tapas på kvällen och drack öl på piren på en båt, saltkråkan! söndag blev utflyktsdag, vi åkte till gunillaberg där en dansk konstnär ställde ut sina verk. fanns kossor och grisar och bockar, stora, gröna ytor och ett mysigt orangeri där vi fikade kaffe och kolakringlor. på kvällen lagade kristoffer ölsoppa (!) som faktiskt var svingod, sen kom ett par kompisar till paret över och vi spelade spel halva natten. sen blev det måndag och jag fick träffa linns små hundar innan vi ägnade eftermiddagen åt snack och skravel på café. sen åkte jag hem.
 
oooch, nu verkar solen skina så jag ska väl dra på mig bikini och försöka få lite färg för en gångs skull! herrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback