framtiden från maria

"och jag fick en plötslig och fasaväckande vision av den moster liz jag kan bli om jag inte aktar mig. hon som inte är riktigt klok. den frånskilda tanten i stormönstrad kaftan och orangefärgat hår, hon som inte äter mjölkprodukter men röker mentolcigarretter, hon som ständigt just har kommit hem från en kurs i astrologi eller gjort slut med sin aromaterapeut till karl, hon som spår förskolebarn i tarotkort och säger typ 'hämta ett glas vin till åt moster liz så ska du få låna min ring med humörstenen..' så småningom måste jag nog bli lite mera stadgad igen, det inser jag. men inte än.. snälla, inte riktigt än."

där är flumtanten i dig och i mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback