iphone!

imorse tröttnade jag på att vara utan telefon. efter en snabb tallrik gröt stack jag ner till oslo city för att prata med mobilexperter och se om gamla xperian var värd att försöka rädda. dom snackade om garanti och kvitton, men eftersom jag fick telefonen av syrran och den tvååriga garantin antagligen redan löpt ut bestämde jag mig ganska raskt. iphone, tack! sa jag, och efter 1500 kronor var den min. hähäää! stack till jobbet och lånade telefon för att säga upp gamla abbonemanget och skynda mig att klottra ner alla kontakter innan mina 4% av kvarvarande batteritid helt tog slut.. jag hann!
 
sen blev det en och en halv timme på gymmet. planen var att göra mitt andra program, men halvvägs in invaderades stället av pt-studenter och jag kände mig trängd. oops. fick i alla fall köra knäböj (55), marklyft (52.5) och bulgariska utfall med vikter (14x2). fick improvisera resten, så körde chins (-25) och pushups (2.5) samt sidolyft (5), bållyft på pilatesboll och planka på pilatesboll. blev ju inga facepulls och heller inga axlar så tar mig en tur innan jobbet imorgon för att komplettera samt köra lite tabatasprint för att få igång pulsen ordentligt.
 
ja, för idag var ju min sista semesterdag och imorgon är det back to work igen. känns faktiskt bra, jag ser fram emot att bli lite stimulerad, få saker att göra igen och komma tillbaka till rutiner. jag tappar allt så lätt när jag inte gör som jag brukar. idag åt jag frukost vid 11.30, en macka med stekt ägg vid 16 och middagen bestående av en halv burk vaniljkesam med hallon intogs 21.30. kroppen säger ifrån och min mage gör uppror. nä. rutiner är bäst.
 
med min lilla guldklimp. att materiella ting kan göra en så lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback