otippade kvällar

vad hände igår egentligen? jag älskar oplanerade, impulsiva kvällar - det är alltid dom som blir bäst!
 
mari och jag hade planerat att ses, så vid 20-tiden droppade hon in här. jag hade lagat mat (!!! rödbets- och chevresallad med mathavre, supergott!) och vi satte oss i bakgården med musik och vin och pratade och pratade tills det blev för kallt. då gick vi in och pratade en stund till. när hon gick till trikken var klockan 23 och jag drog igång datorn för ett avsnitt skilda världar och lite tecknande. då ringer telefonen. "hhheeeeiiiiiii! vi skal synge karaoke på zinatra og du har ikke noe valg!" johanne! jag bangar aldrig på karaoke, så sagt och gjort, jag drog på towa carson, sminkade till mig, bytte mysbyxor mot respektabla (haha) kläder och tog bajken ner till aker brygge. mötte upp johanne och hennes kompis anette och drack öl och shots och jammen, det var en bra kväll och en fnissig och glad isabell som cyklade hem när allting hade stängt.
 
men. även solen har sina fläckar, och dagens lilla fläck är att min telefon har lagt av. eller, begår långsamt självmord, kanske, för nu går den inte att ladda längre. själva laddaren funkar, för ibland, efter hundra års vinklande och meckande lyser den lilla lampan en millisekund innan den lägger av igen. suck. ibland önskar jag att jag levde för sådär 40 år sen, då samhället inte var lika tekniskt beroende.. känner mig lite halvt handikappad. samt väldigt, väldigt onåbar.
 
har i alla fall legat i bakgården och läst bingoboken och solat hela dagen. nu har jag duschat bort en slags svett bara för att sticka iväg till gymmet och dra på mig en annan. axlar och baksida lår värker som ett mindre helvete idag, så zumba och catslide känns lagom en dag som denna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback