att sova eller inte sova

det är helt sjukt vad trött jag är. första natten här (lördag till söndag) hade jag ställt klockan på elva och sov som en stock tills den ringde. sen har det varit annat som väckt mig.. jag är inte vad vid ljuden här. hemma tog det lååång tid innan jag kunde ha fönstret öppet på nätterna på grund av skrikande människor, hög musik, trikkar och annan trafik precis utanför mitt hus. nu är det vardagsmat. istället irriterar jag mig nu, när jag är hemma i uppsala, på fågelkvitter vid fyra på morgonen, slammer med porslin från köket och lekande barn på tomten bredvid. vaknar 17 gånger per natt och när det väl är dags att gå upp ser jag ut som en hamster i nyllet och huvudet är proppat fullt av bomull.
 
ser fram emot sex timmar på buss imorgon. faktiskt! jag ska inte göra någonting annat än se på dålig web-tv, sova och eventuelllllllt spela lite sims. hehehehe.
 
however, denna dag är fröken ståhls födelsedag och det svider lite att inte vara i oslo och fira me'na. solen skiner åtminstone och jag har käkat upp min gröt så nu ska jag jogga bort till min gamla gymnasieskola för ett pass på gymmet. får bli lite alternativt program, då jag vet att dom varken har kettlebells eller pilatesboll, inte ens en bosu, så vi får se. på något sätt ska jag nog få dom små musklerna att svida, ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback