bland barn, kineser, korv och skilda världar

swebus mot jönköping. vi har nyss lämnat linköping, första och enda stoppet, nu är det bara en timme och tjugo minuter kvar. bussen är inte ens halvfull och jag är omgiven av spacklade kineser som skalar tjockkorv och har strumpor i sandalerna. nyss gick en liten tant fram till busschaffisen, som sen ropade ut att alla skulle hålla utkik efter ett rött sittunderlag. tanten ville gärna ha tillbaka det. jag vet egentligen vart det är. på sätet framför, för där satt tanten egentligen. under uppehållet i linköping gick hon på toa och då kom ett kid och snodde platsen, och tanten gick förbi flera gånger utan att våga säga till. nu sitter hon två rader bak, utan sittunderlag, och jag vågar inte säga till killen framför. tycker barn är lite skrämmande. åtminstone tiden dom går i grundskolan. har liksom ingenting att säga dom. som om dom vore från en annan planet. obehagligt.
 
well. jag har kollat på skilda världar, ätit en fjärdedels vattenmelon och kissat två gånger. hatar att gå på busstoaletter. 1. dom stinker alltid förjävligt, 2. det är galet svårt att ta på sig byxorna medan bussen kör. är alltid rädd att trilla ner i toaletten. blä.
 
en timme och en kvart! fem minuter har gått och jag kan tydligen konsten att få tiden att gå. he he he.. och nu är det någon som har börjat knapra jordnötter också. TUR att linn bor i jönköping och inte behöver åka den här bussen, för då hade jag varit tvungen att hålla koll på att hon inte helt plötsligt fick en dödlig allergiattack. tur!
 
såhär häftig är jag när jag åker buss. kepa och sönderklippt grancan-tisha.
 
och såhär läcker blir jag när jag hänger med snygg-linn (till höger)!

Kommentarer
Postat av: isa

SVAR; jag ska jobba och ha kul ett halvår :DD har alltid velat bo i stockholm så nu är det dags! kram

2012-07-02 @ 20:16:00
URL: http://cookiedough.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback