dåliga dagar

idag var en sån där dag när man inte ska vara vaken. från det att jag kom till jobbet och tills jag gick därifrån sa jag kanske.. tjugo meningar? det var en sån dag, då man bara önskar att man var precis var som helst förutom just där man är. slitsamt.

men emilia och jag låg fantastiskt (?) nog på exakt samma nivå hela dagen, så vi stod där bredvid varandra, tysta vid kanten av disken och rullade strumpor. ninni var gullig och klappade på mig ibland och maria fick mig på lite bättre humör. joråsatte. meeen, jag dissade träning idag, dels för att jag inte hann efter jobbet då jag och siri skulle på visning (på en lägenhet som vi trodde var asfin men som visade sig vara bara superkonstig) och inte orkade åka ner igen när jag väl var hemma, dels för att jag var trött och sliten och rädd att bryta benen på löpbandet eller i spåret. måndagar är ju konditionsdagar. istället cyklade jag till oslo city och köpte choklad och ett the sims-spel. he he heeee.

och annars jobbar jag till och med lördag och sen går jag på ferie. känns sådär, för att vara helt ärlig. har ingen lust alls att åka hem men vet att mamma blir besviken om jag inte gör det (haha), men i och med att alla mina planer för semestern gick upp i intet är jag inte vidare sugen på att gå och dra i uppsala i två veckor. plus att biljetterna är snuskigt dyra. funderar därför på att åka hem typ på måndag, stanna till fredag, åka till linn i jönköping över helgen och sen ta turen tillbaka till oslo veckan därpå. jag mår bättre av att vara här, i mitt eget hem, än i en stad som bara öser dåliga minnen och klaustrofobi. även om fina människor bor där, såklart. ni är ju välkomna att komma hit också! hint, hint.

justja, och om någon har missat det har jag fått svar från csn, och jag är BEVILJAD STUDIELÅN!!! nu blir det definitivt plugg till hösten för fröken stahlén! ägnade halva lunchen åt att läsa igenom studieplanen och cyklade förbi skolan nu ikväll. ser fram emot det. är lite skraj, men mest förväntansfull. nu börjar det. livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback