hallå, trött brud

idag har det inte gjorts många knop i det stahlénska residentet. emilia sov här, så efter att hon gick hem har jag städat ugnen, kokat hallongröt, spelat sims, ätit tacos och kollat på saltkråkan. mjaaa.

men igår, hörni! för det första sov jag ju aslänge. har jag visst redan sagt. hur som helst tog jag mig till slut till gymmet, stannade en och en halv timme och my ass vad både ben och rumpa klagar idag! bra jobbat alltså. sen stötte jag ihop med tora på väg till cykeln så vi stod och tjötade en stund innan jag drog till byporten och köpte smink. hem en sväng, lagade supermiddag bestående av kokt broccoli, gurk- och tomatsallad samt biffar på röda linser, blandade bönor, chiaxfrö och chiaxmjöl. podcasts, dusch och smink och sen kom agnes, emilia och ylva och drack lite öl innan barrundan startade. första stopp: evergreen på bislett där ölen bara kostade 38 kronor! (obs, skitbilligt för att vara oslo, så vi bokade in en ny öldejt till på torsdag direkt.) efter det, ett random ställe med asschysst och tomt dansgolv någonstans på vägen mot stan, sen en uteservering på national. efter det lämnade vi av ylva innan vi försökte komma in på costanza för att möta upp anett, var proppat och en halvtimmes kö, så vi hamnade på något annat ställe på solli. mysigt och bra musik, men minus på att hela stället luktade prutt och att man inte fick dricka öl på deras uteservering? well. summa summarum, bra och rolig kväll!

annars kan jag ju uppdatera om att jag går i väntans tider. haha oj, JAG ÄR ALLTSÅ INTE GRAVID, jag bara väntar på besked från knas-csn som inte tycker att jag är värdig studiemedel från sverige. vad ska man göra, när man är för svensk för att få lån från norge men för norsk för att få från sitt lilla hemland? har skrivit ett brev och berättat situationen nu och jag borde vara berättigad, så hoppas att dom samlar ihop hästarna och ger mig ett positivt besked. och jag kan ju ändå inte göra annat än att vänta, så försöker hålla lugnet. sen har jag även sagt upp mitt rum, av olika anledningar, och jag och siri letar lägenhet tillsammans. har mailat på två nu och hoppas vi får napp snarnie. KUL MED NY LYA!

nu ska jag knoppa innan jag trillar av pinn. mycket sömn denna helgen, men fortfarande lika jävla trött. godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback