home, sweet home

kära, gamla uppis! äntligen har jag landat i soffan hemma på örbygatan, efter två tåg, en buss, en promenad och totalt åtta timmar på resande fot. skönt. en djävulsk romans går på tv, den är lika dålig som sist jag såg den för typ hur många år sen som helst. jag är trött men har det rätt bra.
 
det är någonting visst med den här staden. någonting speciellt med att känna varje gatsten och veta vem som bor i kvarteren runt där jag är uppväxt. det luktar blommor och träd här, frisk luft och natur. husen är så låga, man ser himlen, det är fint men det är bara här jag får den klaustrofobiska känslan när jag tittar upp, som att himlen är en kupol vi är instängda under.
 
semesterplanerna känns bra nu, faktiskt. det känns bra att vara hemma. här blir jag till på torsdag, på fredag morgon åker jag till linn i jönköping och så åker jag tillbaka till oslo på måndag eftermiddag. imorgon vid lunch kommer mamma och tar med mig ut på landet. tänker att jag blir där till måndag eller tisdag, beroende på vad pärisarna gör, på tisdag ska jag träffa kristin och förhoppningsvis linda och max på dagen och felicia på kvällen.
 
nu ska jag bädda ner mig i min stora, mjuka säng och sova ut för första gången på forever. deeeiliiiig. godnatt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback