vill man vara fin får man lida pin

sen ett par veckor tillbaka har jag fått nytt program för tisdagsträningen med anniken. en gång i veckan kör jag vårt gamla program med knäböj, marklyft, bulgariska utfall, facepulls, pushups, militärpress och så vidare, går igenom hela kroppen på relativt kort tid och med pulsen igång under hela akten. det här nya programmet är relativt likt, men med andra eller utvecklade övningar och andra delar av dom stora muskelgrupperna, så som raka marklyft, knäböj med stången på bröstet istället för på axlarna, höftlyft, kettlebell swing, rodd, dips och planka. tunga vikter och få repetitioner. tufft men supereffektivt.

men allting går inte bara smooth och enkelt. det är inte bara musklerna som värker och bränner, utan även ben och hud. det tog ett tag innan jag hittade en sån kudde att ha på stången för att inte krossa axlarna under knäböj, och fram tills dess har mina axlar varit konstant blå. nu har jag dock hittat ett nytt problem: mina ljumskar är tydligen inte skapta för att lyfta 35 kilo stång. inte ens med fyrdubbelvikt matta. detta är vad jag hittade efter gårdagens pass, någon som hört om ljumsk-kuddar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback