f som i fredag



här sitter jag och lapar morgonfilen och lyssnar på p3 morgonpasset. min helg har tjuvstartat redan idag, och är det inte typiskt, att när man väl är ledig är det supersugigt väder och hela världen liksom grå? suck.

vi hade en så jävla random kväll igår! var tänkt att vi skulle på konsert med mari och tora, men båda ställde in och emilias eventuella dejt med så efter kvällens zumba mötte millis upp mig på gymmet och vi gick till the scotsman, ett slags smygsunkigt place på karl johan. sportbar. vi scannade stället och av kanske femtio personer var vi fem tjejer där. haha! vi satte oss ute och blev tvångssällskapade av en ytterst speciell man som menade att gud var en transa lite längre ner på gatan som han brukade dricka öl med och djävulen en osynlig ande, ständigt vid hans högra sida. munnen gick i 120 och när vi hade druckit upp hade vi skavsår i öronen och så mötte vi ylva på løkka och drog till tea lounge för mer öl. där fick vi sällis av tre män: en tråkig bankman i proper skjorta och slips, en 35-åring som bara var ute efter att få med någon av oss hem och en wall street-dude vars favorithund är collie. trots denna fattiga skara var det jävligt trevligt! emilia följde med mig hem och sov här och vi avslutade kvällen med ett jobbigt, men nyttigt och VIKTIGT, samtal innan vi knoppade.

nu har hon just gått till jobbet och jag ska sätta igång med dagens första projekt: storstädning av lägenheten. sen måste jag plugga lite, jobba med arbetsprover och träna innan jag ska möta upp agnes vid fem för att agera shoppingstöd. nä, dags att göra lite nytta. god fredag, folkens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback