några ord innan jag knoppar

när jag har för mycket att göra slutar det ofta med att jag inte gör någonting. drar på ett avsnitt big brother och tänker att jag åtminstone får någonting gjort, för kolla ikapp senaste avsnittet måste jag ju ändå göra förr eller senare! vet inte riktigt om det kan klassas som lyckad taktik, eftersom allt riktigt och viktigt jag måste göra istället bara samlar sig på hög någonstans i bakhuvudet..

idag har jag dock fått en sak gjord. jag har ritat ett par skor i två olika vinklar i a3-format. one down, a thousand to go ungefär, men man måste ju börja någonstans. imorgon ska jag hinna förbi panduro och köpa riktiga pennor så jag kan fixa detaljer och sista touchen och sen är jag klar med den. for real. andra saker jag måste fixa: köpa guld-kroppsfärg och guldstrumpbyxor inför lördag (jag, helene och ylva ska på 30-årsfest med hollywoodtema och jag ska vara oscarstatyett..), komma på ett tema eller något som intresserar mig och sen göra en visuell presentation, skriva förklaringar till informationsbladet om möbler, läsa boken om bilder och bilders format, kolla upp svenska utbildningar.. ja. sånt där. detta utöver åtta timmars arbetsdag, obligatoriska gymtimmarna, sömn och mat. vilket jobbigt liv jag har, va? hehehe..

nä. det är faktiskt rätt kul. kul att det händer saker. kul att det känns som att det går rätt bra nu. flyter på. jag gillar när tiden går och tiden går fort nu, riktigt fort.

förresten stötte jag ihop med pt-anniken på gymmet ikväll och hon presenterade mig som "min nya spreke". haha! jag har uppnått ett mål - äntligen har jag blivit kallad sprek! för er som inte vet är det mitt nya norska favoritord. rätt luddigt vad det betyder, men skulle säga fit och sporty i beskrivning av människor och knallig om man pratar om färger. kan tydligen användas till mindre uppenbara "spreke" saker också, men det har jag inte lärt mig än.

nu kallar bingen, men jag är på gott humör ikväll och bjussar därför på några fantastiska bilder från kvällens umgänge med photo booth. enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback