dagar som borde/inte borde finnas

det finns bra dagar och dåliga dagar. och så finns det dagar som igår, som är varken eller. onödiga dagar. tomma dagar. innehållslösa dagar. såna man enkelt hade kunnat vara utan, för dom försvinner ändå ur minnet fortare än du hinner säga hej.

igår orkade jag inte riktigt. jag vaknade på fel sida, drack en kopp kaffe, försökte vara trevlig och social på jobbet och tömde mig därmed på all energi jag haft. hade inte tagit med mig matlåda och åt knäckebröd till lunch. drack kaffe och väckte magkatarren. glömde dricka vatten. satt på gymmet och pluggade innan pt-timmen och spillde yoghurt över halva jackan. skitdag, tänkte jag, och ville helst gråta en skvätt.

men sen. efter att jag hade bytt om och undvikit att se mig i speglarna för att jag hade en riktig tjock-dag. efter jag hade värmt upp, mött upp anniken och kört ett par rundor av cirkelträningen, då hajade jag till. för all negativitet och sura miner var som bortblåsta. kvar fanns bara kämparglöd, pepp, motivation och jävlar anamma! och så körde jag på tills jag nästan stupade. som anniken en gång sa, "det går inte att komma ut från träningsstudion efter ett grymt pass och vara på dåligt humör." nej, det går bara inte! det är som världens bästa terapi!

och anniken förbjöd mig att äta filmjölk till middag och sa åt mig att få i mig kolhydrater och protein, så när jag kom hem lagade jag mat. bulgur och blandade bönor och kikärtor och krossade tomater. klockan 22! kors i taket, mamma!

inatt har jag sovit med födelsedagskänslan i kroppen. som att något ska hända. har vaknat pigg varannan timme, kollat på klockan och besviket insett att jag minsann får ligga kvar ett tag till. haha! jag som älskar att sova. nu sitter jag och petar i mig en skål filmjölk och müsli (frukost! det går långsamt, långsamt, men ändå! framsteg!) och en kaffekopp och lyssnar på fredagsmusik. vädret suger, men idag är en bra dag!

förresten firar jag och min pulsklocka en månad idag. en månad, över 30 gymtimmar och fler än 12 500 kcal! det firar vi ikväll med intervaller! glad fredag!


Kommentarer
Postat av: k

du har födelsedagskänslan i kroppen för att jag fyller imorgon! ååå sympati-lycka ;) <3

2012-03-09 @ 13:42:27
URL: http://kickilina.blogg.se/
Postat av: Evelina

Du e ju tokig! Men du e väl rädd om dej! Puss

2012-03-10 @ 10:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback