lite uppdatering här va

home, sweet home. semestern i uppsala gick alltför fort, jag hann inte alls träffa alla dom jag hade tänkt hinna med, hann inte göra allt jag borde, skulle, ville göra. men det gick ju bra ändå.

saker jag gjort? visat emilia och linnéa hur en RIKTIG valborg ska firas! ätit middag med familjen. haft filmkväll med mamma och pappa. sprungit över en halvmil runt fålhagens ip (.. gäsp). kollat ögonen (blir bara mer och mer blind). hälsat på fanny i knivsta. grillat hos ellinor med hennes man och kompis. lunchat med bella. övningskört en hel del. druckit vin med bella och ellinor. hälsat på pappa på jobbet. druckit kaffe med sofia. fikat med emma. hälsat på frissan och köpt silverschampo. kollat in lager 157 med bella och ellinor. hängt lite mer med mamma och pappa. gymmat lite. varit på inflyttningsfest hos morbror och helena. spelat gitarr för evelina och patrik och samtidigt passat på att få se syrrans brudklänning (!!! obs, blev tårögd). och så varit på kusinträff hos andreas och bettan med nästan hela tjocka kusinskaran. undrar nu lite försiktigt var jag hade kunnat klämma in mer och fler..?

och idag har jag suttit sju och en halv timme på ett tåg och samtalat med en kvinna som utvandrat till usa och nu var i sverige för första gången på 14 år. fick höra hela hennes livshistoria. mycket intressant! jag har även kånkat en resväska på en tredjedel av min vikt genom halva stan, druckit öl i bakgården med ylva, ätit pizza med emilia och malin, lekt mig trött med malins lilla aurora, stresspluggat lite, kollat på film med ylva samt re-påbörjat en halvfärdig stickning.

och ej att förglömma: jag har fått ett viktigt brev. ett glädjande besked. JAG HAR KOMMIT IN PÅ NISS!!!!! vips, var min framtid utstakad! imorgon ska jag ringa csn och samtala lite om lån och bidrag och studieavgifter och annat viktigt. tjiho! vad det här blir bra!

ska stressplugga lite till nu innan bädden kallar. varför är jag alltid ute i sista sekund? ett scenario om en persona kvar (fattar ni någonting av det där? inte jag heller) och en till uppgift jag inte ens kollat på. allt till på tisdag. is it gonna happen'? dunno.

men längtar faktiskt lite till jobbet imorgon, och till träning på kvällen, och pt på tisdag, och hänga med agnes någonting, och zumba med josefine (?) på torsdag, och malins och sarahs teaterföreställning på fredag. bra vecka! bra liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback