tillbaka till vardagslunken

så tågar vi in i majs näst sista vecka, en superlång helg (höll på att skriva superhång lelg, he he he..) har avslutats och vardagen går så sakta tillbaka till normalt. bortsett från att jag fortfarande har besök (!) som fortfarande slaggar på soffan. mysigt. jag smyger omkring här hemma för att inte stöka och väcka. snart ska jag iväg till jobbet, kristin blir hemma och tentapluggar och njuter av att inte ha mig i hasorna (hahaaa) och sen möter hon upp på jobbet och hänkar till gymmet. hoppas jag. vore kul!

men jaha, en liten resumé av helgen då? ingrid kom i onsdags efter jobbet, vi gick hem hit och käkade middag med ylva och agnes och sen blev det utgång! först en sväng på rockefeller på någon slags konsertkväll, skitmysigt var det, sen hamnade jag, ingrid och agnes på politikern och drack öl och snackade tills dom stängde. bra kväll!

remi och katinka på rockefeller.

på torsdagen var det ju 17 mai, vilket naturligtvis skulle firas! började med champagnefrukost hos emilia med ett gäng bra folk. när solen behagade titta fram styrde vi kosan mot kubaparken där vi hängde hela eftermiddagen. fint som fan. när vi blev slitna tog jag med ingrid och agnes hem till mig där vi bakade pizza och bara chillade resten av kvällen.

i kuba med emilia, ingrid och lisa.

på fredagen tog jag och ingrid en promenad runt halva stan och efter en lunch på café sør fick hon följa med till gymmet för lite välbehövlig träning. på kvällen hängde vi med agnes (såklart!). i lördags var det soligt och fint, jag och brudarna gick på bakgårdsloppis hos agnes och fortsatte sen till stöldgodsmarknaden under bron på grønland. agnes hittade en jacka och jag köpte 400 gram garn för en tjuga. (vet allt det här med köpstopp på garn, men.. ändå). sen var det visst kurdisk matfestival i området så tjejerna käkade lunch och sen drack vi kaffe på dattera. halv tre mötte vi upp kristin på oslo s och sa hej då till ingrid som åkte hem. på kvällen blev det röj och vi drog till aker brygge och hängde med grek-maria på åpen bar. fett!

ingrid och agnes på matfestival och agnes och maria på åpen bar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback