dagarna som går

idag var det fyra veckor kvar till julafton. tiden går så fort. fem veckor kvar av hela året. och jag undrar, var fan tog 2012 vägen? vintern och våren bara försvann. jag jobbade jämt och tränade när jag inte var på jobbet. sommaren sög ju. dåligt väder, jag hade bara två veckors semester, en tredjedel i uppsala, en i jönköping och en i oslo och resten jobbade jag. och så slutade jag på jobbet och började skolan och vips, så försvann hösten också. blir lite stressad av det här med tid. känns som att jag inte har fått någonting gjort. jag hinner inte med!
 
well. måndag alltså, och vi har haft första infomötet angående terminsuppgiften och slutspurten. i tre veckor ska vi, vägledda av två assköna bildkonstnärer, komma upp med en idé, ett budgetförslag, en modell och en presentation eller pitch av vår tanke om en utsmyckning av ett väntrum för besökande på oslo kretsfengsel. helt simulerat, såklart, men ändå. till på onsdag, då vi har nästa vägledning, ska jag ha kommit på fem olika idéer om vad jag skulle kunna göra. och tankarna står helt stilla.
 
var klar redan halv tolv, så efter plugget stack jag och tränade. en snabb runda på stan innan jag åkte hem och åt lite lunch och kokade kaffe som jag hällde ut. magen har varit i uppror i ett par dagar nu. vill inte riktigt vara med och bara efter en sipp trodde jag att jag skulle kräkas. mysigt. apropå det känner jag verkligen att hela kroppen skriker efter jullov. huvudet hänger inte med som det brukar. är så slow att det nästan är pinsamt, haha. har sträckt ena hålfoten (?!) och kan inte riktigt gå. knäna kajkar också, först efter att jag sprang en mil men så när jag sprang här om dagen också. anniken bad mig tänka över precis var det gjorde ont, för på min beskrivning kunde det tydligen vara början på löparknä.. ska snacka med henne imorgon. håll tummarna. ja, och efter i lördags när jag var ut och dansade med emilia har jag vridit knäna så pass att jag känner av det än idag. och mina två feta blåmärken på anklarna har precis försvunnit, men idag råkade jag tappa en 16kg-hantel på handleden, så har ett rött, svullet märke där, och 50 kg frontböj är lika med blåmärken på nyckelbenen. skadad brud.
 
hur som, mot eftermiddagen kom hanna och sandra över och pysslade iphone-skal och åt mat och såg på tv. mysigt som fan. och snygga skal. imorgon har jag ingen obligatorisk skola men ska förbi en sväng för att lämna en uppgift som läraren råkat radera (???) och få resultatet på provet i fredags. sen blir det pt och sist jobb. slaggar nu, jag. godnatt!

Kommentarer
Postat av: mamman

Envisa unge!!Fatta att du måste ta det lite lugnt!Och försöka få ihop en vettig rythm vad gäller sömn! Hjärnan pallar inte och inte kroppen heller.Du har ju ett tempo som är orimligt. Skolan skulle säkert räcka..Längtar till du kommer hem så vi får rå om dig! Puss!!

2012-11-27 @ 20:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback