hjärnsläpp

"Forslag til utsmykning av venterommet for besøkende på Oslo kretsfengsel (= prosjektrommet på NISS). Budsjettramme opptil 200.000 kr. Avduking 1. juni 2013. Fengselsledelsen ønsker at kunstnerne skal forholde seg til at dette er et rom som bør avspeile samfunnsverdier, mellommenneskelighet og avspenning. Du skal lage et forslag til hvordan du ønsker å utsmykke dette rommet. Oppgaven skal ses som et forprosjekt til en utsmykking. Forslaget skal inneholde: Prosjektbeskrivelse med kunstnerisk begrunnelse, visuell presentasjon med modell eller illustrasjoner av verket, materialbruk/produksjonsinformasjon, størrelse(r), budsjett med leverandører, kostnader, transport, monteringskostnader, kunstnerhonorar og evt. andre kostnader, tidsplan for produksjon og montering."
 
vad gör man när man MÅSTE komma på en idé till ett projekt som ska vara färdigt om två veckor och den kreativa delen av hjärnan vägrar samarbeta? har provat emmas idésprute-taktik och spridit post-its över hela köksbordet. funkade dåligt. har fortfarande inga idéer, OCH det är stökigt. suck. kanske måste jag bara bestämma mig för ett uttryckssätt och en metod för att sen komma på själva tanken bakom när jag är färdig? känns åtminstone inte sämre tillvägagångssätt än något annat just nu.. dör. jag blir stressad och får lite panik. två timmar innan jag måste åka till jobbet. och så träning på det. sveper en kopp kaffe innan stressmagen hinner fatta vad som händer och fortsätter tvinga fram resultat.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppa över träningen,ta en promenad i sakta gemak runt kvarteret så ska du se att idéerna kommer.PUSS!!!!

2012-11-29 @ 19:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback